perjantai 10. toukokuuta 2013

Aivopähkinä joka yhdistää ja tarjoaa hauskuutta ja treeniä

Myönnän olevani kova harrastamaan. Olen sekä pianohullu että hyllystäni löytyy laaja runopaletti, joka on kyllä huolella suorattu. Kirjat on tarkastettu moneen kertaan, eikä mätämunia löydy, tosin välillä on vaikea lukea kirjoja, joiden kirjailijat ovat uusia alalla. Samaten olen kiinnostunut politiikasta: olen huomannut että kaikki politiikassa ei ole puhdasta ja aatteellista vaan esimerkiksi hallituskulut täyttävät kaikki hullun piirteet. Jonkun virkeän sutturan pitäisi vähän sossun tutkijana pinkata rupliaan.

Kaiken tämän lisäksi olen innokas kristitty, melkeinpä kappelin pimu. Mukitolkulla menee ehtoollisviiniä ja Raamattu on luettu monta kertaa läpi. Nenänpää musteessa olen sitäkin selaillut... kyllä sekin opus on päästänyt monta pappia tuskasta. Tuttuun vimmaan pääsee helposti kun pikkasessa kappelissa muistaa rukoilla ja hinkata. Pitää kyllä varoa, ettei sitten rippikoululaisten seurassa pilaa komppia virsien aikana tai saa hepulikohtausta rippijuhlassa. Muuten voi kohta pakahtua tuskaan eikä auta muu kuin laittaa sumppia pihisemään. Loppujen lopuksi aina löytyy riparilaisistakin ne idiootit. Pitää estää kun Jukka kahlaa, Arska tempaisee, Olli kurkkailee ja Jossu turisee ihan omiaan. Leirin päätyttyä pitäisi vielä pistäytyä Kampissa ostamassa näille lahjoja! No tarjotaan vaan pikaiset limpsat ja siinä se. No, hurjassa nuoruudessani minäkin olin aika rilluttava punkkari, ei siinä. Kuuntelin pelkkää hevipoppia ja tupakoin kessua.

Toivottavasti opitte tästä jotain. En varmaan hulluja pyytele kun pyydän teitä selvittämään tämän tehtävän:

Montako sanakäännöstä löysit? Vastaukset kommentteihin.

Muhkeita unia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti