lauantai 23. kesäkuuta 2012

Pakko sitä on kai kaikkea...

Nyt on sitten tultu tätäkin kokeiltua, ja vielä ennen kuin olen täysi-ikäinen. Ai mitä? Alaikäisenä baarissa oloa!

Tässä kohtaa varmaan lähes kaikki minua vähänkään tuntevat kaipaavat selitystä tai edes pientä tilanteen avaamista. aNightingale, juuri se aNightingale, joka ei uskalla juoda edes alkoholillista ehtoollisviiniä ja on aina muutenkin lain puolella, viettää juhannusiltansa alaikäisenä baarissa? Jep, tässä selitys.



Lähdimme mökiltä veneilemään, minä, äiti, äidin mies ja naapuritutut. Kaikki "lapset" jäivät siis katselemaan leffaa ja me viisi aioimme nähdä Frederikin, joka esiintyi Kurkiniemellä. Ajatuksena oli että ajamme veneen niin, että näkee lavalle. En lähtenyt mukaan Frederikin takia vaan veneilyn. 45 min veneilyä suuntaansa; voiko ihanampaa olla? <3 Perillä huomasimme että lava oli pois päin järvestä, emme siis nähneet arvon esiintyjää. Jotkut valittivat kylmää ja toiset vessahätää, joten pohdinnan alla oli että mikä paikka olisi puolenyön aikaan auki?
Joku siinä sitten ehdotti Iivaria. Muut myöntyivät samalla kun minä hämmentyneenä sulattelin asiaa. Tiesin kyllä että se on paikallinen baari. Sain kröhiä vähän, ennen kuin muut tajusivat. Milläs minä sisään sitten? En ole kuitenkaan niin vanhan näköinen, että minulta ei papereita pyydettäisi. Äiti sanoi, että nyt vain sanotaan minun olevan täysi-ikäinen. Paperit jäivät kotiin, kuka niitä nyt veneilyreissulla muistaisi mukaan ottaa? Plus voisimme vakuuttaa, etten edes joisi mitään.
Paikalle päästyämme ei ollut paikalla edes ovimiestä. Eikä kukaan henkilökunnasta kiinnittänyt huomiota kun lampsin muiden kanssa pöytään. Itseäni tavallaan suututti: huonoa ammattitaitoa plus en kai minä todellakaan niin vanhalta näytä?? Enivei, tilasin kuitenkin vain vettä. Ja vaikka muut yrittivät että tässä on hyvä tilaisuus neljän aikuisen huolehdinnassa kokeilla muutakin, en suostunut. Ei siis minua mitenkään erityisesti juottaa yritetty, mutta esim. puolta lasillista lonkeroa tarjottiin. Äitini voi todistaa, etten siihenkään tarttunut.

Että tällaista! Kai sitä sitten ON pakko kokeilla kaikkea. Paitsi minun kohdallani kännejä. Veneily oli edelleen se juttu, mikä minut mukaan sai ja mistä erityisesti nautin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti